Sprint och dopingkontroll

Gårdagens tävling blev en för stor urladdning för mig. Åtminstone tror jag det. Jag har haft problem förr med att ladda om efter riktigt bra lopp men har jobbat hårt för att klara av att ladda om. Så om det var det som var anledningen till att jag inte hade någon ork idag så var ju det ett steg tillbaka i min utveckling mot en bättre skidskytt. 


Men jag hade verkligen ingen ork idag. Vi åkte en slinga på 2,5km idag och den startade med en platt slinga innan vi gick in i första backen och jag tänkte påväg in i den första backen att jag redan var trött. Men jag ville fortsätta kriga ändå och hade tro på mig själv med gårdagens lopp i bakhuvudet. 

Men jag hade ingen ork på skjutvallen heller. Träffade första fyra skotten i ligg och första tre skotten i stå. Koncentrationen räckte inte längre. Orken i spåret försvann mer och mer under loppet och på sista varvet såg jag nästan dubbelt. Kylan gjorde inte det bättre heller (vi hade ca -14 grader). 

Jag hann inte ens bli besviken efter målgång innan jag blev haffad av en dopingkontrollant. Och sen flöt det bara på. Jag fick nån endorfinkick så har nog aldrig varit så glad efter ett så dåligt lopp! Det visar väl på mental styrka eller att jag var lite för nöjd igår och lever vidare på det. 

Jag tycker det är jättebra att det är dopingkontrollanter även på Swecup! Kanske mest för att ge åkare rutin på detta. Det är ändå lite omständigt. Detta var mitt blott andra dopingtest och för min del var det 5 år sen senast så jag var lite ringrostig. Men klarade mig själv denna gång, förra gången hade jag med mig pappa. Jag började hälla i mig sportdryck direkt och när jag bytt torrt hade jag tömt vätskebältet. Gick över på min vattenflaska och gick till rummet där dopingkontrollanterna höll till. Efter en stund var alla som skulle vara på plats där och jag kände att jag var kissnödig. Men var tydligen inte tillräckligt kissnödig...suck. Så det var bara att sätta sig med de andra och dricka vatten. Efter en stund blev jag riktigt kissnödig och då var det inga problem att fylla koppen. Tog "bara" 1,5 timme från jag blev hämtad till jag var klar. Ja, nu har jag lärt mig hur kissnödig man bör vara innan man kissar också. Som sagt bra med tester!! Jag skulle bara få svar om det var några konstigheter i provet och det skulle ta ca 4-6 veckor att analysera provet. 

Nu är det långt till nästa viktiga tävling för mig så det blir en träningsperiod igen. Det ska bli skönt tycker jag. Lyckades inte hitta formen till dessa tävlingar så gör ett nytt försök till efter nyår! Ska åka några små tävlingar runt jul och nyår och det ska bli kul! Jag älskar att tävla, oavsett om det är GDV eller IBU cup!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0