Jakt

Om allting bara flöt på för mig igår så var det totalt tvärt om idag. Toakö mitt i inskjutningen och andra små incidenter. Kunde ha påverkat mig men jag skakade av mig det. 
 
Pappa har då haft fullt upp i vallaboden i helgen! Var inte nöjd med skidorna idag heller, men sen la han på topping och det blev så jäkla bra! Riktigt bra skidor idag! Skönt! Och Oliversson fick äntligen revansch för de gånger de svikit mig i Sundsvall. 
 
Ville vara offensiv idag. Körde på allt jag hade från start. Gick inte särskilt fort... Haha. Fick draghjälp upp för backen och in till första skyttet. Drar en snabb nolla (32 sekunder... 18 till första skott, lite för långsamt, sen bra!) och får en ny kompis att åka med på andra varvet. Någonstans efter en stunds åkning där det fortfarande är platt så tänker jag: hur fan ska jag orka åka såhär fort i 3 varv till?? Men får draghjälp uppför igen så tar mig in till andra skyttet. Drar en till snabb nolla (tror den var snabb i alla fall, ingen koll på tid, men känslan var att jag kunde vara offensiv, det jag minns i alla fall, flow idag igen). Hamnar lite ensam på tredje varvet men kom in i åkningen mycket bättre och hade en bra känsla det varvet! Första stå, kommer in själv som fyra men följs strax av ytterligare två tjejer. Offensivt ståskytte, 12 sekunder till första skott. Träffar tre första. Går kanske lite för fort till fjärde, kommer in i pricken innan jag tagit tryckpunkten ordentligt och det blir som ett ryckskott. Känns som en sjukt grov bom, får sedan höra att det var kant ut... Får ta om och blinka för att se och träffa sista pricken. 28 sekunder stav-stav. Fullt godkänt! Även under fjärde varvet tänker jag "hur fan ska jag orka åka fort ett varv till?" I backen hoppades jag verkligen att jag skulle slippa spurta varvet efter. Blir ikappåkt i slutet på det varvet och kommer in till sista stå som femma, i rygg på fyran. Strax efter oss kommer sjätte tjej in. Även i sista drar jag ner första skottet på 12 sekunder. Och har sånt sjukt flyt. Träffar andra. Hör en bom, ser hur personen framför mig tar om. Träffar tredje och fjärde. Hör hur speakern säger "Olga är fortfarande i straffrundan". Vet att jag måste träffa sista. Tar om. Träffar. 27 sekunder gick den serien på. Stavas F-L-O-W. Går ut som trea!! Åker runt stadion. Pappa skriker att jag är 20 före. Tänker att det kan bli tajt men att jag ska göra allt för att behålla min tredjeplats. Köttar på. Kommer till backen. Tänker att jag måste orka hela. Ska börja stabilt och öka allteftersom. Fungerar. Kroppen svarar!! Det går bra! På toppen kollar jag bak, ser att jag fortfarande har ett ganska stort försprång. Tänker att är hon inte ikapp nu så kommer hon nog inte ikapp. Tänker sedan att jag vetefaaan hur jag ska orka ta mig i mål. Det är ju jättejobbigt sista kilometern också!! Jag som trodde det var över när jag var upp för backen.... Tar fart över krönet. Försöker få mjölksyran ur benen. Misslyckas. Börjar kötta igen. Pappa skriker. Jag är 10 före. Tänker att det är bra, men jag kan fan tappa det också, det är så jobbig bit kvar. Men jag ska kämpa! Jag kämpar! Har världens bästa hejarklack på stadion, känns som att hela Mora Biathlon skriker på mig! (Det kan nog ha varit så också faktiskt.) Ger mig ny energi. Blicken framåt. Minns inte så mycket mer. Tar mig på något sätt över hela stadion, in på upploppet. Ger allt hela vägen in. Det ligger tjejer där, jag kan knappt stanna. Faller ihop. Kippar efter luft. Inser att jag blev trea! Pallplats! Säsongens första i Swecup! Så skönt! 19 träff! Så bra! 
 
Och jag är så nöjd. Så otroligt jäkla nöjd! Äntligen börjar kroppen svara! Är inte i någon toppform, men det känns bra! Och skyttet... Sjukt bra! Så stabilt, så offensivt! Precis som jag vill ha det. Precis det jag strävar efter hela sommaren och hösten. Och fick idag med mig första resultatet jag kan vara nöjd med. Skönt att känna att jag faktiskt har det i mig och tror att det kan fortsätta gå bättre och bättre kommande tävlingar nu när jag har hittat rätt igen.
 
Hade gärnat fortsatt surfat på mitt skytte-flow men får nu vänta nästan tre veckor till nästa tävling. Men då blir det riktigt roliga tävlingar som jag ser väldigt mycket fram emot!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0