Period 3

Idag avslutade jag träningsperiod nr 3 med ett två timmar stakpass. Detta är enda veckan jag minns som jag haft två stakpass och som jag dessutom planerat själv! Men har känt att det gått bra att staka de senaste veckorna så därför ville jag utnyttja det flowet. Jag är annars känd som sämsta stakaren nånsin, ungefär. Kanske kan bli en ändring på det? Fortfarande är stakning uppför inte min grej, men idag utmanade jag mig själv med att köra Smistadsvegen (som går precis utanför där jag bor och består av typ ett berg, 1km uppför följt av 1km nedför, åt båda håll). Och det gick faktiskt bra! Nu tror jag att jag tog det lättaste hållet så får prova andra hållet nästa gång och se om det går lika bra.
 
Det har varit en tuff period, faktiskt min tuffaste nånsin på totalt 75 timmar fys. Kanske inte något att skryta om som fjärdeårssenior i en uthållighetsidrott, men jag vet att om jag tränar mer än jag klarar av så fungerar inte min kropp. Dessutom kom jag precis från sjukdom in i denna period och fick dra ner lite på timmarna första veckan. Efter det har det blivit tre veckor på 19, 25 och 22 timmar och det har gått bra! Minns förra året när jag körde två 20-timmarsveckor på rad och var helt slut. Det har gått lite upp och ner de senaste två veckorna, men inte värre än att det räcker med en halv dags vila för att jag ska vara fit for fight igen. Riktigt härlig känsla när träningen fungerar som man vill! 
 
Jag trivs fortsatt otroligt bra i Trondheim och upptäcker ständigt nya vägar och stigar jag vill utforska. Det är helt underbart att alltid ha träningspass att se fram emot! Nu återstår bara tre pass här innan jag ska bege mig mot mitt hemland. I slutet på nästa vecka ska jag springa 2-days på O-ringen och sedan åka till Torsby på läger. Ser fram emot båda sakerna. 
 
Och när jag kommer hem ser jag fram emot att åka hela Bjørndalsvegen på rullskidor...tror det är en fin tur faktiskt, men vet inte vart jag hamnar när vegen tar slut...spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0