Trondheim

1 juli gick flyttlasset över gränsen. Jag kommer nu att bo och träna i Trondheim tills säsongen drar igång. Ett äventyr som jag knappt kan fatta att det är sant. 
 
Jag älskar verkligen Trondheim. Det är en så otroligt vacker stad och träningsmöjligheterna här är suveränt bra! Det finns löpstigar som det kommer ta mig månader att springa igenom, det finns så många cykelvägar att åka rullskidor på, jag har varit på tre olika fullstora skidskyttevallar (!) med tillhörande rullskidbanor...ja, behöver jag säga mer? Jag hoppas verkligen att det hinner komma en massa snö innan jag flyttar, för efter en löptur insåg jag hur fantastiska skidspår de måste ha på vintern. De har ju sökt VM i längd och jag kan gissa vilka spår de kommer använda. De är långa. Fina. Tuffa. Så att säga. 
 
Jag vet inte om jag sa det tidigare, men jag blev ju sjuk efter diverse studentmottagningar helgen 10-11 juni. Det blev en extremt seg förkylning, eller något. Blev pigg bara efter några dagar men så fruktansvärt ont i halsen ändå. Kom tillslut fram till att jag reagerar på äggvita, precis som jag gjort under hela min barndom, fram tills jag började äta allergimedicin varje dag. Så troligtvis har den medicinen hållit mina allergiska reaktioner i chack under en lång tid, men de kom tillbaka i samband med förkylningen. Blev som sagt en väldigt seg historia med tre veckor utan normal träning. Det var segt att komma igång också när jag inte riktigt visste om jag var frisk eller inte då jag hade ont i halsen (eller var det allergi?) Men nu är jag igång och den här veckan tror jag blir en bra träningsvecka! 
 
Jag ser bara framåt och tänker inte så mycket på den träning jag missade utan bara på den träning jag ska göra. Jag är mer motiverad än någonsin (och det säger rätt mycket om mig eftersom jag sällan har motivationsbrist) och att få genomföra min träning här i Trondheim kan bara göra gott! 
 
På mitt eftermiddagspass igår utforskade jag Byåsen. Inte det bästa stället att åka rullskidor på, visade det sig. En lutande by, så att säga. Fick kramp av allt bromsande. Fick vända x antal gånger. Men en väg jag åkte på (återvändsgränd) visade sig vara värt det. Vilken fantastisk utsikt. Hit kommer jag återkomma. Många gånger. Mitt nya favoritställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0