Östersundsloppet

Idag gick årets upplaga av Östersundsloppet av stapeln. Jag var länge osäker på om jag ville åka, men bestämde mig i måndags att jag ville åka! Det är en rolig tävling även om det inte är en riktig skidskyttetävling. Och det är bra priser, vilket också lockade lite. Jag har bara åkt en gång tidigare, det var förra året. Det var roligt och då kom jag på pallen. I år var det riktigt vasst motstånd så hade inga förväntningar innan. Ville bara få till en bra känsla. 

Och det fick jag! Hade en väldigt bra känsla i åkningen hela loppet. Kunde gå med på första varvet, kände mig pigg på andra varvet och ville dra, tappade lite på de två sista varven när jag fick åka själv, men känslan var ändå riktigt bra genom hela loppet, jätteskönt! Dock så sköt jag riktigt dåligt. Det ska inte gå att bomma i ligg på ståprick, men jag sköt 02. I stå beror det väldigt mycket på vad man får för gevär tycker jag och jag fick inte det geväret jag ville ha, ska väl inte skylla på det egentligen, men kändes som jag sköt träff men blev tre bom. För dåligt. Tror jag blev 6:a tillslut, helt okej ändå, men ville skjuta bättre och få en chans att testa formen ytterligare när det ändå var masstart. 

Men ny chans redan imorgon! Då är det supersprint och jaktstart. Det ska bli riktigt kul!! Och då är det riktigt skidskytte, med mitt eget gevär! Då vill jag inte skjuta lika dåligt som jag gjorde idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0