Besviken

Ska skriva kort om dagen och sedan släppa den. Ladda om.

Jag var väldigt taggad och sugen på att tävla. Hade en ganska fantastisk inskjutning och en fin uppvärmning.

Första varvet kändes bra. Kunde gå på som jag ville utan att benen protesterade. Kom in till första ligg. Bommade första men höll ihop resten av serien så det stannade vid en bom. Kändes bra även på andra varvet och fick en bra rygg uppför långa backen. Första stå höll jag inte ihop tankarna och det blev två bom. Tredje varvet gick också ganska bra, kände mig stark, framförallt på trean. Kände att jag åkte mycket bättre runt den här banan än jag gjorde förra året. I andra ligg skruvade jag ner då jag legat högt i första. Men nu funkade ingenting. Jag är inte helt säker på varför jag bommade och vart jag bommade (då pappa gått ut på spåret). Men jag bommade. Tre skott. Så dåligt. Troligtvis fel tankar. Eller att jag spände mig. Minns inte. Fjärde varvet var väldigt tungt. Benen blev riktigt stumma och jag fick verkligen slita. I sista stå pangade jag iväg fyra snabba träff, tog om och satte även sista. En bra avslutning. Fortsatt stum på sista varvet men kunde ändå trycka på det jag ville. Kändes som att skidorna gick riktigt tungt på sista varvet också, de hade gått bra i början i alla fall. Kunde inte jämföra med någon annan tjej på slutet så vet inte om det bara var min känsla att de gick sämre.

Jag var riktigt besviken i mål och ännu mer besviken när jag fick se resultatlistan. Jag var 23:a, 19:e svenska.

Bara att bryta ihop och komma igen. Jag tar med mig att jag åkte bra i början av loppet och ska försöka lita på mig själv på skjutvallen. Jag fattar inte vad som hände idag när det gick så bra förra helgen. Hoppas att det var en engångsföreteelse och att mitt skytte ska hålla den höga klass jag vet att jag har kapacitet till under kommande tävlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0