Som om jag inte gjort något annat i mitt liv

Befinner mig nu i Dombås i de norska fjällen (Dovrefjell). Helt magiskt vackert här och det är bara i början av november!! Så härligt! Det ligger ca 15cm nysnö på marken och har varit ca -7 grader sen jag kom igår. Det finns ett konstsnöspår på ca 2,5 km och det är även draget upp på fjället! Åkte 4km uppför idag och det går att åka ännu längre, hur långt vet jag inte. Men jag är sugen att ta reda på det!

Två skidpass har det blivit. Ett direkt jag kom fram igår, ett kortare pass för att få lite skidvana bara.

Och i morse första kombpasset på snö. Det brukar vara lite ovant att gå från rullskidor till skidor men det har gått otroligt bra i år tycker jag! Det är som om jag inte gjort annat i mitt liv än att åka skate på snö och skjuta ner svarta prickar!

Ja, träningen gick fantastiskt bra idag. Det blev 60 träff på kombtest (100%), en bra känsla i åkningen och en helt underbar utsikt när jag kom upp på fjället med en halvtimme kvar av mitt 2,5 timme långa förmiddagspass.

Ett sånt pass som man skulle kunna fortsätta i flera evigheter om inte magen hade börjat kurra och man drog en rejäl vurpa... Men det gick bra, inga bestående skador. Men ska försöka hålla mig undan lössnö i framtiden!

Jag känner att jag kan vara kvar här hur länge som helst och träna hur mycket som helst just nu! Men verkligheten kommer väl snart göra sig påmind om att det inte är bara träna-äta-sova som livet går ut på... Men jag njuter av några dagar med enbart träna-äta-sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0