Examen -> Sommarlov

Ligger just nu och vilar lite på dagens eftermiddagsmat (idag: smoothie på ananas och mango och rostade kavringsskivor med brunost, så mumsigt!) Ska snart iväg på träningsorientering som IFK Mora OK alltid har på torsdagskvällarna. Ska bli riktigt kul! 


Minns inte riktigt vad jag skrev i senaste uppdateringen men det var på Mallorca i alla fall. Hade en tung start på lägret men en bra andra halva. Det blev mycket träning så var lite sliten när jag kom hem. Gick ändå ganska fort att återhämta sig och fick en bra sista träningsvecka i Östersund innan det var dags för sista veckan i skolan där jag bl.a. presenterade mitt examensarbete och var på examenshögtid i stora kyrkan. Jag hann även packa ner hela mitt liv i flyttlådor och i stort sett direkt jag kom hem från kyrkan så flyttade jag hem till Mora. Men bara över sommaren då det sedan bär av till älskade Trondheim!

Var faktiskt mer sliten efter flytten än efter Mallis och hade en riktigt tung träningsvecka förra veckan. Men efter att ha lämnat in alla kompletteringar i skolan och mitt examensfirande i lördags så har jag bara kunnat träna-äta-sova, vilket verkligen har gjort under. Att inte ha något annat att tänka på är så himla bra för återhämtningen vilket gör att träningen går mycket lättare. 

Så den här veckan har varit riktigt bra träningsmässigt! Hunnit med två långa pass på 4,5 timme, ett impulspass, två styrkepass i kombination med spänst respektive stakning och bra skyttepass. 505 poäng på 30+30 precisionstest igår och 53/60 träff på första kombpasset i tisdags. 

Känslan jag har just nu vill jag verkligen behålla. Under förmiddagspasset idag fylldes jag av ett lyckorus över att få göra det jag älskar mest, varje dag, året om. Jag älskar verkligen livet som elitidrottare och drömmer om den dag jag kan leva det här livet året om. Sommarlov året om. Nu lär jag tillbaka till skolbänken alternativt börja jobba i höst. Vad det blir får framtiden utvisa. Har i alla fall en kandidatexamen nu. Lite coolt ändå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0