Frustrerande

Idag var det ändå rätt roligt att tävla. Kroppen fungerar inte bättre än tidigare, det kändes i kroppen att det var tredje tävlingsdagen och när formen inte är där så blir det slitigt. 

Däremot fick jag verkligen lyckas på skjutvallen idag. Jag var offensiv och kände mig stabil, inte så självsäker som första halvan av veckan, vilket gjorde att jag trodde att jag skulle bomma fjärde skottet, jobbade verkligen igenom det (men det var en väldigt fin träff) och hann inte fokusera om till femte skottet, så det blev en bom istället. Typiskt. Lite drygt att börja med en bom i första men hade härlig fart ut på tredje varvet efter en snabb nolla i första stå. Kunde inte vara lika offensiv i andra ligg, fick andas lite mer i början av serien men det var också fullt så det var skönt. Även sista stå var offensiv och fem träff. 19/20 är bra! 1,56 i skjuttid. 24+22 i stå. Igår hade jag 31, så tveksam är inte receptet för mig. Bra känsla i skyttet och skönt att få visa vad jag kan. 

Jag har dock noll koll på varför det gått så tungt i spåret. Har ju haft en bra känsla under en längre tid, inte sådär toppformskänsla, men den trodde jag skulle kunna komma när jag släppte upp träningen. Men det blev snarare tvärt om. Fruktansvärt frustrerande! Får ta ett samtal med coach och se om vi ska göra några förändringar. För så hör dåligt vill jag inte åka!! Så här dåligt ska jag inte åka. Frustrerande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0