Gillar Knyken

Det är tyvärr ganska få "officiella" tävlingar på sommaren, dit räknar jag inte testrace mm. Men Knyken arrangerar varje höst en sprinttävling, riktigt kul. Precis som ifjol körde vi GPS-tracking på den tävlingen idag, det är i samarbete med Olympiatoppen och vi får en väldigt avancerad kapacitetsanalys där vi i realtid ser vart man tappar respektive tjänar tid under en tävling. Väldigt intressant. 

Jag har känt mig sliten efter SM och hade inga större förväntningar på dagen. Jag ville göra mitt bästa utifrån mina förutsättningar och jag lyckades nästan fullt ut med min plan. 

Jag öppnade kontrollerat och fokuserade på att åka tekniskt bra. Trots det så var jag ansträngd på skjutvallen och fick andas mycket. Var för snabb på ett skott och fick åka en runda. Åkte ett kontrollerat andravarv också, enligt plan. Fick andas mycket i stående också och ta om efter tre skott. Kämpade ner alla prickar tillslut, riktigt skönt. 9/10 är bra. Och förra helgen visade jag ju att tempot finns där när det stämmer. Sen körde jag järnet på spurtvarvet. Kroppen svarade ändå bra. Det var tungt och jobbigt men behövde inte vika ner mig utan hade tryck över krön och sådär. 

Startade först så var en lite orolig väntan i mål för hur långt det skulle räcka. Var liksom inte helt nöjd med farten i spåret. Men det visade sig att det var antal träff som skulle avgöra dagens lopp och där var jag bäst! Riktigt skönt att avsluta rullskidsäsongen med en seger! Nästa gång jag kör med nummerlapp är på snö och där trivs jag sååå mycket bättre än på asfalt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0