Trøndervær

Dagens KM sprint på Nilsbyen bjöd på riktigt Trøndervær. På inskjutningen var det strålande sol, på uppvärmningen var det kräksnö och på tävlingen strålande sol igen. Sjukt. Det gjorde det också svårvallat och jag misslyckades idag. Tyvärr. 

Annars så tyckte jag att det kändes bra från början, men jag orkade inte hålla trycket så både skidorna och kroppen blev sämre och sämre under loppet. Tyvärr. Därför var jag ganska missnöjd när jag kom i mål. 

Men jag försöker hitta det positiva med loppet. Liggskyttet är jag nöjd med. Var lite skakig i början men det blev bättre och bättre och de tre sista skotten gick ganska fort. Tvekade lite till sista skottet, lät som en bom, efterriktade bra och till slut ramlade luckan. Bra rangetime också jämfört med teamets snabbskyttar.  I stående ville jag otroligt gärna skjuta fullt. Tog det ganska kontrollerat, men hade också lite problem då jag tydligen glömde öppna snöluckan, vilket jag upptäckte när jag skulle sikta in mig på bana 21. Drygt. Kom in i pricken snabbare än vad fingret kom till avtryckaren på fjärde skottet så bommade på väg ut. Något jag gjort flera gånger i vinter så måste verkligen jobba med att bli mer offensiv på tryckpunkten. Så efter det så skakade jag en del och fick ta om innan jag kunde få ner sista pricken. Så den rangetime:n var helt värdelös. 

Men... positivt idag: liggskyttet. 9 träff är godkänt. Och det finns hopp om att åkningen kan bli bra till nästa helg. Saknar egentligen bara det sista lilla (och bra skidor) innan jag kan vara nöjd. Väldigt nöjd med KM-brons också. Det var en fin medalj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0