Skjutform

Bitarna börjar falla på plats såhär sista veckan innan säsongen är slut. Kanske lite otajmat då målet med säsongen var att få åka IBU cup, och där har jag missat alla uttagningar. Men på fredag och lördag så kommer jag få möta hela Sverige-eliten en sista gång och det är ack så viktiga tävlingar. 
 
Skönt då att både åkningen och skyttet känns riktigt bra just nu! 
 
Körde klassiskt komb idag. Ett ganska kort pass, men riktigt skön känsla i kroppen. Och skyttet gick fantastiskt bra. Det var min åttonde serie, då jag hade tänkt plocka hem en guldstjärna, som jag darrade lite på manchetten och drog till med en tvåa. Det var lite surt men jag hade ändå 90% på första 8 serierna så det återstår att se om någon annan lyckades bättre. I de fem andra ståserierna hade jag fem nollor. Även i ligg blev det två bom på sex serier så totalt 93% idag.
 
Samma sjuka grej hände idag som det gjorde i söndags... På de sista fyra serierna blev det fyra nollor, men samma sak som i söndags... Då började jag tänka efter 19 träff och sköt ett dåligt skott som ändå blev en träff! Idag började jag tänka efter 19 träff och blundade när jag sköt sista skottet (?!?!) men det blev ändå en träff!! 
 
Känns som att jag inte borde försätta mig i den här situationen på lördag... Finns risk för att jag då förbrukat all min tur och att sista skottet kommer bli en bom... Förutsatt att jag träffat de 19 första. Men det är mycket kvar tills jag står och ska skjuta sista skottet på lördag. Väldigt mycket som händer innan dess.
 
Men jag är väldigt taggad på SM. Jag lever för SM just nu. Jag längtar. Ska bli enormt roligt och spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0