Något är fel

Helgen i Ål blev inte alls som jag hade tänkt mig. För en vecka sedan kändes formen riktigt bra och jag hade förhoppningar om att den skulle snäppas upp ytterligare litegrann med en lugn träningsvecka innan årets första Norgecup för min del. Men det blev precis tvärt om. Även om jag ändå är nöjd med åkfarten på lördagens sprint så var känslan inte bra. Brottades dessutom med stormvindar på skjutvallen så fick lägga lite tid och energi i straffrundan. Men jag intalade mig att det var dåliga förberedelser (var illamående och kunde inte äta innan start, troligtvis pga nervositet plus att jag blev stående i toakön under 10 minuter av min uppvärmning, således en kortare uppvärmning än vad jag ville ha) och att det skulle bli bättre på söndagen med bättre förberedelser. 


Det blev bättre förberedelser på söndagen, allt gick enligt plan. Men någonting i kroppen var fel. Jag vet inte när under loppet som jag kände det, om det var redan från start när jag inte hade den acceleration som jag brukar ha, om det var när S åkte ifrån mig på andra varvet (brukar inte bli ifrånkörd av henne) eller om det var senare. Men den kropp som under de senaste veckorna verkligen samarbetat och mått bra, var helt utbytt. 

På skjutvallen så hade jag läge i första, jag funderade på att skruva men tog fel beslut...men sen slarvade jag bort ytterligare två bom i andra och tredje serien. Riktigt uselt skytte då vinden mojnade mer och mer, tvärt emot på lördagen. Ofta så hänger kropp och knopp ihop och igår var en sån dag. 

Jag fattar verkligen ingenting. Det är en sån här gång som man nästan hoppas att man ska vakna med en förkylning för att få facit på varför det gått så åt skogen. Men jag vill verkligen tro att jag lika snabbt som det vände åt fel håll, ska kunna vända tillbaka då det redan till helgen väntar Swecup 3-4. Jag har i alla fall ett bra team runt mig som jag ska söka svar hos. Något har gått fel. Jag måste få svar på vad. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0