SM-guld!!!!!

Den här dagen har jag verkligen längtat efter! Dagen då jag är nöjd med skytte, åkning och resultat! 


Det var SM-distans. Kvällstävling i Östersund. Inte helt världscupbanorna då vädret inte varit det bästa på slutet. Men banorna ändrades till min fördel, de passar mig perfekt! Jag kände på upptakten igår att formen var bra. Bättre än på väääldigt länge. 

Jag hade en plan när jag lämnade startgrinden bakom mig och jag höll mig till planen. Jag ville öppna kontrollerat för att orka hela loppet. Var lite osäker på om jag öppnade för kontrollerat för det kändes väldigt bra. I första ligg var jag fokuserad och satte alla träff. Bra skjuttempo också och pappa visade sedan fem skott precis mitt i. Åkte kontrollerat även på andra varvet. Bra fokus även i stå och fem träff. På tredje varvet ville jag öka tempot om jag vågade för skyttet och hade haft en så bra känsla i skyttet att jag kunde öka med gott samvete. Kroppen svarade bra också, i alla fall på trean, så det var skönt! I andra ligg bommade jag första skottet (precis som på distansen i Piteå...) så efter det blev jag defensiv resten av serien. Men jag satte resten av skotten i alla fall. Det var den serien som drog ner min totala skjuttid idag, 33-29-42-30 sek. Nöjd med tre av fyra serier, även om jag vet att jag kan skjuta fortare. Men är medvetet lite mer defensiv på distans än andra lopp. Fjärde varvet skulle jag hålla samma fart som tredje och tror jag lyckades. Fick höra att det var tajt i toppen men lyckades stänga ute allt utom fem svarta prickar i sista stå och träffa alla! Fortfarande noll post-cola-bom, haha. Sedan följde jag min plan om att ge allt på spurtvarvet trots att jag ganska tidigt fick höra att jag ledde med två minuter, och så otroligt underbart att kroppen svarade! Så bra har kroppen inte svarat på otroligt länge. 

Så jag är otroligt nöjd med allt idag! En otroligt härlig dag! Och efter fem års väntan tar jag ett nytt guld, dessutom mitt första som senior! Njuter till max hela kvällen men imorgon ska jag ladda om för SM i masstart!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0