Förkylning

Efter sprinten i lördags drog jag på mig en lättare förkylning. Först trodde jag att jag bara behövde en extra vilodag, men det blev sämre för att sedan vända och bli bättre ganska fort. Så det blev två sjukdagar och igår rörde jag på mig för första gången. Hur skönt som helst att vara igång igen!! Och skönt att det inte blev så långdraget, även om jag nu missar Swecup-premiären i Piteå i helgen. Men jag laddar om för Lima nästa helg, då vi dessutom ska göra ett nytt försök att få till en SM-masstart! Så det ser jag fram emot.
 
Idag blev det ett klassiskt pass med skytte. Eller, det blev nästan bara skytte. Vädret har verkligen satt stadion på prov, inte nog med att det varit blidväder som gjort att snön smält och blivit is, i natt har det dessutom blåst ner träd och elljusslingor över spåret. Så jag snurrade bara runt stadion och sköt. 
 
Kände att jag blev trött i armarna av stakningen redan efter en halvtimme. Och sista två ståserierna var jag så jäkla trött i huvudet. Min stå-rad talar sitt tydliga språk: 001023. Halvbra även i ligg, 120011. Kände att det räckte med en timmes träning idag, jag hade planerat 1,30 men tycker att det är viktigt att lyssna på kroppens signaler. Och sen räckte det med 14 varv runt stadion tyckte jag... Det gick att åka längre, men jag var för trött. Och när jag skulle komba kunde jag ju lika gärna bara åka runt stadion. Det var ju inte så fina spår, även om det blev bra där pistmaskinen kört! 
 
Imorgon satsar jag på två pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0