Äntligen race

Idag blev racet äntligen av! I regnigt, lite blåsigt men ändå ganska varmt väder. Termometern visar runt 10 plusgrader även idag. 
 
Jag hade väldigt höga förväntningar på mig själv. Jag ville verkligen lyckas! Senaste racet blev det fyra nollor, jag kände att det var svårt att toppa det men ville inte vara långt ifrån. Och som skidgångsintervallerna kändes i måndags så trodde jag att jag hade ganska mycket fart i kroppen! 
 
Men det blev inte riktigt som jag ville. Jag var lite osäker i skyttet, inskjutningen gick sådär och jag var nog inte helt säker på mig själv när jag kom in på skjutvallen. På toppen av det så var inte fokuseringen helt 100 heller. Så det blev 5 bom. Det är ingen katastrof, men det är inte bra. LSLS 1211. Hade jag träffat sista i stå hade jag nog varit nöjd.
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om åkningen. Jag kände mig inte pigg. Jag kände mig inte stark. Men ändå hade jag en känsla av att det gick bra. Jag vet inte vart den känslan kom ifrån. Har inte sett några tider så det är svårt att säga om jag verkligen åkte bra. Är dock "bara" 15 sekunder före mig själv för en tre veckor sedan, då tyckte jag inte att det gick bra och dessutom hade jag två reservskott då. Dock tror jag att det var mycket sämre "före" idag... Regn brukar göra att det går lite långsammare. Men jag minns inte riktigt vad det var för väder. Så jag ska nog bara jämföra mig med mina konkurrenter idag. Blir intressant att se resultatlistan.
 
Nu blir det ett styrkepass följt av lite löpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0