Härliga intervaller

Jag har ett annorlunda upplägg igår och idag mot resten av gruppen och när de andra körde intervaller igår var jag riktigt avundsjuk. Men idag var det min tur! A3+ 4x4 minuter skate komb. Snällare vindar på vallen idag. Mer folk på spåret. Blev en del slalomkurvor förbi Vasaloppsåkare och ungdomar. Men det gick bra, jag krockade inte... 
 
Och det var sååå härligt att köra intervallerna idag! När jag var klar åkte jag bara och log! Och det gick bra! Åkningen kändes bra, det blev en del mjölksyra och fick dra ner lite på tempot när jag närmade mig toppen men ändå så är jag nöjd med åkningen. Det kunde ha varit mycket sämre... Pulsen var bra, 86-87-88-89% av max, ungefär som jag vill ha det. Hade kanske önskat några slag högre idag men jag gjorde allt jag kunde så jag får vara nöjd. Varvtiderna var också bra, diffade 3 sekunder mellan bästa och sämsta varvet. Kanske hade velat köra lite hårdare i början, för att känna att jag verkligen körde MAX, men får vara nöjd med att jag orkade hålla hög fart genom hela passet.
 
Jag är otroligt nöjd med skyttet!! På intervallerna bommade jag bara ett skott av 20 och det var sistaskottet i sista ligg. En onödig bom när jag slappnade av. Totalt under hela passet blev det 88% träff i ligg och 96% träff i stå. Riktigt bra! Jag kände mig stabil men fick ändå jobba hårt för att träffa. Jag hade riktigt hög puls när jag åkte så det blev skakigt i skyttet. Ändå lyckades jag bra, vilket tyder på riktigt bra tajming idag. Revanscherade mig lite från gårdagen också, jag var nog lite ringrostig då... Känns riktigt skönt att lyckas så bra med skyttet på ett hårt intervallpass, det har varit många pass med sämre skytte. Men nu hoppas jag att jag är tillbaka i fornstor skytteform och att den håller i sig även när säsongen drar igång. Nära nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0