Tävlingspremiär 2015

Säsongen 2015-2016 har kickat igång. Åtminstone sommarsäsongen. Som ju bara består av två tävlingar. SM rullskidskytte sprint och jakt. Idag sprint. Hade verkligen sett fram emot tävlingen. Längtar nästan alltid efter att få tävla. Det är ju det bästa jag vet. 

Idag var det dock inte så roligt. Kände ganska tidigt att jag inte hade "dagen" om man säger så. Men första varvet var ganska bra ändå. Kom in till liggskyttet och fick skruva för vinden. Lyckades skruva åt fel håll i höjdled men kom på mig själv och skruvade rätt. Inte helt 100% tajmning mellan öga-finger, huvudet var inte riktigt med och reste mig med två bom. Inte så roligt. Andra varvet var riktigt tungt. Kändes helt okej i början, men kroppen dog ganska snart. Och sedan var det en plåga. En ren och skär plåga att åka. Kändes som jag stod still eller gick fram. Benen var stela som vapenskåp och fulla av mjölksyra. Inte alls roligt att åka då. Det positiva när man åker sjukt sakta är att det är väldigt stabilt att skjuta. Sköt en väldigt stabil nolla i stå som var sååå skön! Det känns otroligt skönt att få till det på en riktig tävling! Jag har ju känt att jag är stabil men inte vågat tro att jag ska klara av att vara det på tävling. Nu vet jag att jag klarar det! Spurtvarvet var också det väldigt jobbigt men lite bättre än andra. Totalt sett väldigt dålig åkning från min sida idag. Och jag fattar ingenting. Okej att det kändes sådär sista intervallpasset men har återhämtat mig ordentligt efter det. Innan dess har det ju känts väldigt bra!! Så jag hoppas att det bara var en dålig dag, att det känns bättre imorgon. Har inte sett någon resultatlista men tror inte det kommer vara rolig läsning. Hoppas jag får någon bra rygg inför morgondagens jakt bara. Oavsett så ska jag JAGA! Skönt att skyttet var okej idag, det kan bli bättre imorgon och framförallt åkningen kan bli bättre. Kan åtminstone inte bli sämre... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0