Ganska nöjd faktiskt

Idag var det tävling igen! JH cup här i Östersund. En kort distans, 10km. Det blev en väldigt bra bana, enligt mig. Inte världscupbanan, utan vi körde hagen och omega istället för Granrisbacken. En bana som verkligen passar mig med lagom långa branta backar och fina flacka backar där jag kan gå på trean. Efter en liten sovmorgon var jag väldigt taggad på tävling! Allt gick enligt plan. Härlig morgonjogg, god frukost, fin inskjutning och kändes bra på uppvärmningen. En enda plumpen var väl att jag råkade skickade hem alla skidor till Mora i måndags. Var inte helt med i huvudet i flytten och allt så därmed hade jag bara ett par skidor här. Så jag fick försöka valla upp mina skräpskidor så gott det gick men fick ju lov att värma upp på den också. Inte optimalt. 


Loppet gick ungefär enligt plan. Jag startade offensivt och kändes som jag hade bra tryck över krön och jag var riktigt stark på trean! Trots att vi inte fick fart i backen upp mot torget, som man får på världscupbanan, så orkade jag gå på trean uppför där på ALLA FEM varven. Jag tror aldrig det hänt förr. Jag åkte offensivt men gick inte över gränsen och hade mycket krafter kvar på spurtvarvet, helt enligt plan! 

På skjutvallen kände jag mig stabil. Slängde ut första skottet i ligg, kände att det gick högt men vet inte varför jag bommade. Annars hade jag tydligen 9 skott mitt i, även om det kändes lite på gränsen i andra ligg då jag ökade hastigheten för varje skott. Men var noga med efterriktningen så skotten satt. I första stå var jag mer koncentrerad på vilken bana jag skulle stå på (då de banor jag ville ha inte var lediga) än på prickarna jag skulle träffa. Men efter en grov bom på första skottet var jag inne i serien och satte resten. I sista stå kände jag mig säker och sköt offensivt. Tvekade inför sista skottet och det blev en sen bom. Tyvärr. Men känslan i skyttet var väldigt bra så det tar jag med mig. Den där känslan när det inte är svårt bara för att det är tävling. Känslan jag haft så många gånger i höst men som försvunnit några gånger när jag som mest behövt den. Nu hoppas jag den är här för att stanna!

Jag är ganska nöjd egentligen, med min egen prestation. Men det är väldigt tajt i våran klass så jag har inte råd att dra iväg de onödiga bommarna jag sköt idag. Jag har inte heller råd att åka på skräpskidor. Inte om jag vill ha ett bra resultat. Det vill jag ju alltid. Men idag får jag bara ta med mig en bra känsla i både åkning och skytte. Och försöka glömma att det kommer en resultatlista efter varje tävling. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0