Nöjd med tillvaron

Andra dagen på rull-SM gick ungefär som första dagen. Helt okej åkning, en placering sämre. Det som skilde sig var att jag lyckades skjuta fullt i ligg! Riktigt härligt! Jag var väldigt sugen på att skjuta 00, och med tanke på mitt ståskytte i sommar så var det fullt troligt, dock blev det ett bomskott i stå men 90% totalt är bra. 
 
Jag var helt klart nöjd med mitt SM. Jag kom dit utan förväntningar och gjorde två bra tävlingar. Jag hoppas att jag kommer kunna åka fortare när vi ska tävla på snö och det tror jag att jag kan göra om jag får vara frisk och träna enligt plan under hösten. Men SM var ett bra kvitto på att de förändringar jag har gjort i träningen ger resultat. Och skyttet fungerade ungefär som förväntat, dvs. bra i stå och upp och ner i ligg. Precis som det gjort på träning i sommar. Men nu vet jag vad jag behöver jobba på och ska göra det i höst. Jag har stort förtroende för mig själv när det kommer till skytte. Har skjutit halvdant i ligg många träningsår tidigare och på något sätt så skärper jag alltid till mig när säsongen startar. Hoppas dock att få ordning på liggskyttet tidigare än i november, helst imorgon... 
 
Efter SM drog jag till Östersund och gjorde bland annat ett maxtest på rullbandet. Det gick bra! Jag fick många positiva svar från det testet så är nöjd även med det. Ytterligare ett tecken på att jag tagit ett kliv denna sommar. Vill så gärna få till den där bra säsongen som jag väntat så länge på. Vill så gärna få känna känslan av att vara i toppform. Det har jag inte upplevt på över 3 år så det är verkligen på tiden snart! 
 
Väl tillbaka i Trondheim hade jag världens motivation till att köra tuff höstträning. Kroppen var dock väldigt trött och sov drygt 10 timmar per natt plus efter lunch. Men nu tror jag att jag är pigg igen, igår gick det bra att träna, jag kunde inte somna tidigt och idag har jag haft vilodag. Så jag borde vara pigg imorgon när jag drar igång höstträningen på riktigt. 25 träningstimmar och två styrkepass ska avverkas denna vecka. Dessutom ett race med Team Statkraft, det är som tur är redan på onsdag. Hade nog inte orkat köra ett race i slutet på en 25timmarsvecka... Men ser fram emot att få träna på. Är fortfarande fascinerad över träningsmiljöerna här, även om jag kör samma rundor mest hela tiden. Inte tröttnat än! Trivs otroligt bra här i Trondheim och vill att de kommande tre månaderna ska gå väldigt långsamt. Men tiden har en tendens att springa iväg så jag får passa på att njuta så länge av tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0