Försöka kan man ju

Losing is only a sign that you really tried...


En av mina favoritlåtar just nu och den som spelades på repeat i min hjärna under dagens lopp är Avicii's What would I change it to. Kanske inte den bästa pepp-texten men bästa pepp-beatet. Och visst är det så? Att förlora är bättre än att inte försöka. 

Trots att dagens lopp var bland det sämsta resultat jag någonsin presterat så känner jag mig ändå glad över att vara på plats, att få göra det jag älskar mest och att få träffa alla fina svenska skidskyttar som jag inte sett på flera månader. Jag har en glädje i idrotten som gör att jag fortsätter trots alla motgångar. Jag älskar det jag gör. Jag har också ett hopp om att jag kan bli bra. Jag har visat det många gånger och jag kommer visa det igen. Jag är bättre än vad dagens resultatlista säger. Men ibland vill det sig inte. Tänker inte analysera sönder dagens lopp, det var fruktansvärt dåligt bara. Jag har ett nytt lopp imorgon och jag vill fokusera på allt som är bra. 

Fick i alla fall med mig två positiva saker från dagens lopp. Två högst oväntade positiva saker. Nämligen bra liggskytte för ovanlighetens skull. Och en teknik där det inte fanns mycket att kritisera. Också väldigt ovanligt. 

Imorgon är en ny dag, ett nytt lopp. Och jag ska nog göra allting annorlunda mot idag, förutom de två ovan nämnda sakerna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0