Dombåsrennet

Har haft ett otroligt bra dygn i Dombås. Fin by!! Det peakade med dagens tävling. En juniordistans stod på programmet, dvs 12,5km. Perfekt genomkörare inför nästa helgs Swecup! Blev tyvärr inget motstånd då den andra anmälda tjejen DNS men lyckades "vinna" på skjutvallen, dvs flest träff av de startande.
 
Jag kopierade i stort sett premiärdistansens skytte. 0100, precis som då. Bommade idag första skottet i första stå, det blåste lite och jag hade inte kontroll på mina rörelser till första skottet. Gjorde precis likadant på inskjutningen faktiskt, bommade första skottet efter extrema rörelser åt alla håll, då hade jag sedan fyra väldigt bra träff, inte säker på det idag, sista kan ha varit en hög kant in. Eller en hög träff. Oklart då jag inte hade någon bakom kikaren. Men fick väldigt bra hjälp av de jag delade inskjutningsbana med, blev kompis med en pappa där som hjälpte mig på inskjutning och även kollade första ligg. Den var perfekt den serien. Vilket gjorde att jag, när jag sköt en snabbare, mer osäker andra liggskjutning, också lyckades skjuta fullt. Skjuter man mitt i när det känns bra har man ju lite marginaler. Sista skyttet var extremt snabbt. Då var det helt vindstilla, det hade blåst lite till och från under hela dagen men ibland var det stilla och på mitt sista skytte var det stilla. Hade verkligen velat haft en skjuttid på den serien, för den kändes extremt snabb! Och tanken som flög genom mitt huvud när jag lämnade skjutvallen för spurtvarvet var "jag har fortfarande inte bommat ett enda skott i sista stå på distans sedan december 2015". 
 
Åkningen var kanske inte lika bra som skyttet, men ganska bra. Var en bana med lätt första halva och ganska tung andra halva. Så det blev en offensiv öppning. Vilket jag kände av i andra tuffa backen, redan på första varvet, och jag trodde det skulle bli en riktigt jobbig tävling. Men återhämtningen var bra så andra varvet gick väldigt bra faktiskt, även tredje. Lite tyngre på fjärde varvet igen men bet ihop bra och hade fortsatt bra återhämtning så jag kunde kriga på riktigt bra på sista varvet. Det saknas lite för att säga att jag är i form.
 
Men ser verkligen fram emot Swecup i Idre nästa helg. Tar med mig en väldigt bra känsla dit!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0