Otroligt nöjd

Mitt mål idag var att göra mitt bästa sprintlopp sen senast jag var här i Hede. Har nog faktiskt inte gjort ett bra sprintlopp sen dess. Inte jättebra i alla fall. Idag ville tankarna gärna jämföra mig mot de andra tjejerna men jag tvingade mig själv att bara jämföra mig mot mig själv. Det brukar funka bättre och idag funkade det bra! 


Planen var att lita på mig själv och gå offensivt. Jag åkte stort och tekniskt ut på första varvet så det kändes inte som det gick fort men kändes okej och märkte att jag hängde med trots en sådär känsla. Jag kände mig säker i skyttet och var offensiv. Sådär offensiv att det kändes som jag sköt kant in fastän det var klara träffar. Kändes sådär även på andra varvet men märkte att jag hade väldigt bra skidor, så kan vara därför jag hängde med bra trots en sådär känsla. Kände mig säker även i stå, fick ta om till första skottet men sen sköt jag offensivt på samma sätt som i ligg, kändes som kant in fast det var klara träffar. Gick tydligen ut i ledning på spurtvarvet, fick jag höra efter målgång... Det visste jag inte då och styrde tankarna mot tävlingen mot mig själv. Jag tänkte att jag hade ett bra spurtvarv här för två år sedan och ville göra ett lika bra spurtvarv idag. Kände mig tung i benen men tog varje backe för sig och när jag körde uppför sista backen så hade jag en yngre kille precis framför mig som jag först tänkte hålla ryggen på men kroppen svarade ännu bättre än förväntat så jag gick förbi. Sen var det bara att hålla farten sista biten in till mål. Gick i mål som tvåa, 14 sek efter Ingela. 

Jag är otroligt nöjd med mitt lopp! Jag lyckades med mitt mål att göra min bästa sprint på två år. Jag lyckades skjuta fullt för första gången på väldigt länge. Otroligt efterlängtat!! Det var även fantastiskt bra jobb mentalt idag! Och jag är väldigt nöjd med att vara på pallen i den lite tuffare konkurrensen än tidigare under Swecup-säsongen. 

Men jag hoppas på lite piggare ben imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0