Distans i blåst...igen

Idag genomfördes Swecup 3 i Sollefteå. Distans stod på programmet och precis som i Piteå var det ganska utmanande förhållanden på skjutvallen. Men jag hade en bra inskjutning och det blåste sedan mindre och mindre (tyckte jag). 


Jag var väldigt osäker på formen då jag inte tränat alls sen förra helgen, varken skytte eller fysiskt. Men jag kände direkt hur otroligt grymma skidor jag hade och det gav mig lite självförtroende. (Älskar verkligen mina Sandersson, är så otroligt glad att jag fick just DE skidorna i år!) 

Jag ville åka stabilt, orka hela loppet över 15km. Så jag öppnade stabilt. Kände ganska snabbt att benen inte riktigt var på humör idag men jag var stark och kunde åka bra mycket mer på trean än jag nånsin gjort på de här banorna, som jag ändå gjort i 10 år nu!

Jag tog det ganska lugnt i skyttet, slarvade ut ett skott i första ligg. I första stå kom jag inte riktigt in i ställning så fick jobba ordentligt för varje skott. Bommade även andra skottet i första stå. Till sista skottet tog jag om. Det blåste lite och jag var inte helt stabil. Sen började jag tänka. Jag fegade. Jag tog om säkert 10 gånger. Till slut sköt jag. Och träffade! Så otroligt skönt! Kände att det tog tid och enligt analysen stod jag 1 minut (!!) mellan fjärde och femte skottet. Sinnessjukt. Men tjänade ändå på att stå kvar och träffa. En sådär 3 sekunder typ, haha. 

Kändes bra i skyttet så de två sista skjutningarna var jag mer offensiv, sköt på 37 och 30 sekunder (lite offensiv i alla fall...) och det blev två fulla hus! Riktigt härligt! 18 av 20. 90% träff, bra! 

Åkningen räckte inte riktigt till idag (inte skjuttiden heller av förklarliga skäl) och jag blev 2:a. Jag var ändå nöjd då jag gjorde mitt bästa. Men jag känner fortfarande att det är en bit kvar till formen och jag undrar hur tusan jag ska locka fram den... Jag hoppas i alla fall att åkningen ska kännas bättre imorgon och samma härliga känsla på skjutvallen. 

Jag känner i alla fall att det är väldigt roligt att tävla och mår så mycket bättre nu än efter förra helgen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0