Kvällstävling

Idag var det JH cup i Åsarna. En kvällstävling. Jag är inget direkt fan av kvällstävlingar men gillar alltid att tävla så därför anmälde jag mig! 


Sprint stod på programmet, en fullång sprint faktiskt. Annars brukar det alltid vara förkortade distanser på lokala tävlingar. 

Det var en väldigt speciell bana med först 1km nedför och sen 1km uppför. Ungefär. Lite småknixar åt andra håll under banan också, men i stort sett bara nedför och sedan bara uppför. Så jag fick väldig respekt för banan, speciellt med tanke på hur dåligt det gått för mig uppför i år. Men andra halvan av uppförsbacken var flack så jag kunde åka på trean och där kände jag mig stark och kunde åka fort. Tänkte mycket teknik idag och tror den var bra!

Skyttet var helt ok, varken bra eller dåligt, 1-1. Kände att jag hade höga träffar skott 2-3 och tänkte väl "hög" när jag sköt fjärde skottet för det var just högt, en bom då. Sen var det lite hala mattor så fick en lite för stor rörelse på ett skott, precis utanför klockan tio. Det borde jag ha satt. Onödiga bommar, som vanligt. Men men. 

Väldigt kul att tävla i vilket fall! Tyckte kroppen svarade lite bättre än i Sollefteå så kanske går det åt rätt håll nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0