Sprint på Saupstad

Idag var det tävling på nästan hemmaplan, Saupstad. Känner de banorna väldigt väl efter många träningspass där under sommaren och hösten. Så det var riktigt kul att tävla där på snö! 


Jag är nöjd med mitt lopp. Jag startade offensivt och hade bra tryck från start. Lyckades även hålla det trycket i stort sett hela loppet och det bästa av allt - kroppen svarade riktigt bra när jag sa åt den att öka! En känsla jag inte upplevt på väldigt länge nu. Så det var superhärligt!! Jag hoppas verkligen att jag är på rätt väg nu. 

Var inte helt säker när jag kom in till liggande skytte då det varit puckelpist på mattan när jag sköt in och fick inte riktigt till det. Tyckte att mattan bredvid där jag sköt in såg mindre puckelpist ut så jag la mig där. Det var puckelpist där också. Så jag tog det väldigt lugnt och vårdade varje skott. Ett skott smet ändå ut tyvärr. I stående kände jag mig stabil och offensiv. Fick ta om till första skottet innan jag sköt iväg det och när det small var jag säker på träff. Men pricken ramlade inte, blev lite mer defensiv då jag ville träffa resten och det gjorde jag också. Glömde kolla i kikaren efteråt hur långt borta den bommen var. Det kan INTE varit långt borta, men det var en låg, så var det en kantare så är det större chans att de går ut. Tråkigt med 1-1 i skytte, andra tävlingen i rad dessutom. Varken bra eller dåligt liksom. Bara tråkigt. Men känner bommarna så vet att det inte är långt borta med fullt hus. 

Jag var i alla fall väldigt nöjd och GLAD efter tävlingen. Trondheimsluften har säkert den effekten, plus känslan av att kroppen svarar. Nu hoppas jag att det här håller i sig så blir det riktigt roligt att tävla framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0