Jobbet ska göras

Oj, vad tiden går fort. Snart en månad sedan jag uppdaterade här. Det har i alla fall varit en väldigt bra månad. I slutet på juni fick jag till två riktigt fina träningsveckor på totalt 50 timmar här hemma. Kroppen fungerade mestadels bra vilket var skönt. Man märker hur stor skillnad det är på att bara träna-äta-sova jämfört med när man har massa andra saker att göra (skola/jobb/flytt eller vad det nu kan vara som tar energi). Såna veckor när man kan välja precis vad man vill göra. Och om jag får välja så är det dubbla träningspass plus eller inklusive skytte som står högst upp på prioriteringslistan. Älskar verkligen mitt liv som elitidrottare och skulle inte vilja byta bort det för allt i världen. 
 
Men ett miljöombyte fick jag sista veckan i juni då jag åkte på semester med familjen. Efter att ha sagt nej till alla familjesemestrar de senaste tre åren så var det dags att säga ja igen (vilket händer ungefär vart tredje år). Denna gång blev det en vecka i Parga i Grekland med mina föräldrar och två bröder. Otroligt värdefullt att få tid tillsammans med hela familjen. Träningsmässigt blev det en väldigt lugn vecka (enligt plan). Det var så otroligt varmt där så enda tiderna som det var möjligt att träna var före åtta på morgonen och efter åtta på kvällen. Varje morgon var jag ute på morgonjogg innan frukost och en kväll blev det fotboll och styrka med hela familjen. 
 
Var inte riktigt så återhämtad som jag hade hoppats på när jag kom hem, eller så har det varit för mycket annat sen vi kom hem för en vecka sedan, för jag har känt mig lite seg. Har ändå tränat på bra.
 
Det har liksom varit min status hela detta träningsår tycker jag. Kroppen känns oftast lite halvers, ibland bra, ibland dålig men oftast mitt emellan. Men har hållit mig frisk och skadefri och kunnat träna på som jag önskat. 
 
Som jag sa tidigt i somras när jag fick frågan hur träningen går: jo då, jobbet ska göras, ibland känns det bra och ibland känns det dåligt. Hon som frågade har själv varit elitidrottare så jag förstod att hon förstod. The citat of the year...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0