Mallorca

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här! Närmare bestämt när jag avslutade skidskyttesäsongen i slutet av mars. 


I april hade jag som vanligt en lugn period träningsmässigt där jag tränade det jag hade lust med och hittade på mycket annat som jag annars inte hinner med. Bland annat blev det ett besök hos en vän i Göteborg och en konsert där. Passade även på att hälsa på farmor och farfar i deras nya lägenhet. Det blev en helg i Trondheim och påsk i fjällen med familjen. Märkte även hur mycket bättre jag mår när jag tränar än när jag vilar så blev ganska snabbt att jag återupptog träningen efter en första hellugn vecka där jag försökte bli av med hostan. Ironiskt nog försvann den efter första träningspasset... 

I april skrev jag även klart min C-uppsats och i god tid innan deadline 14/5 fick jag godkänt från min handledare. Kände mig så otroligt nöjd efter mina ändringar till följd av hans kommentarer så det var verkligen helt underbart att kunna skicka in uppsatsen! Att det dessutom sammanföll med avresa till årets första läger var mer än perfekt!

För som rubriken antyder så befinner jag mig på Mallorca just nu. Här har vi på fyra dagar avverkat nästan 23 timmars träning (som vanligt lite mer än planlagt...) Kan tyvärr inte säga att det gått särskilt bra då jag inte alls känt igen min kropp under de första fyra passen på lägret. Igår eftermiddag var första passet som kändes bra så jag hoppas det har vänt nu inför de avslutade tre dagarnas träning (vilodag idag, efterlängtat!) 

Innan jag kom ner hit så tyckte jag att träningen hade känts bra så fattade ingenting när det inte gick bra här nere. Har i alla fall varit otroligt stark mentalt och genomfört ett cykelpass på 6,5 timme där jag cyklade ensam nästan fyra timmar med ben som verkligen inte ville bestiga berg. Körde även ett intervallpass på 4x15 minuter uppför med ännu mer protesterande ben. Men där gick det faktiskt bättre och bättre så det var tur att jag inte gav upp efter den första, helt bedrövliga intervallen. 

Jag vet att jag blir starkare för varje pass och även om det inte alltid är roligt att träna så är ändå de dagar som jag bara behöver tänka på träning, mat och sömn de bästa dagarna. Och det kan jag verkligen här nere. Med all inclusive och helt fantastiska träningsmiljöer är det så himla lätt att genomföra träningen, även om kroppen inte är på topp. Men hoppas som sagt på positiva upplevelser även från kroppen kommande dagar. Annars tar jag åtminstone med mig de vackra vyerna från Puig Major i tisdags. Fotade inte den vackraste platsen då det då inte var läge att ta fram kameran (läs: stanna mitt i backen) men var vackert på toppen också (där var jag tvungen att stanna)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0