Påväg mot...

...form?

Har fått flera indikationer de senaste dagarna på att formen är på ingående. Kom på mig själv med att skatta formen till 8/10 i träningsdagboken två dagar i rad igår. Det är väldigt sällan jag är över 7. Formen är ju subjektiv och ibland är det svårt att vaa konsekvent men ändå roligt att jag skattar den högt nu. Fått två indikationer idag också, dels var pulsen ovanlig hög på morgonens klassiska pass, trots att jag körde väldigt lugnt. Tror det är en indikation på bra form, brukar vara så för mig. Och den andra saken, kanske ännu tydligare, var de positiva kommentarerna jag fick från fysion när jag var på massage idag. Har inte varit där på tre månader och hann bli orolig efter han gjort en koll i min journal och konstaterat att senast jag var där så var det INTE bra. Men idag mådde benen väldigt bra och det har jag ju känt också. Fick även hjälp med ryggen som strulat lite på slutet så det var bra. 

...SM! 

Det är något som är säkert i alla fall, att om en vecka så kommer väskan (förhoppningsvis) vara packad för sommarens viktigaste tävlingar! Med tanke på att formen känns uppåtgående så ska det bli fantastiskt kul att tävla igen! Jag är samtidigt väldigt nervös för hur det kommer gå. När det känns bra så får jag höga förväntningar och då är det lätt att bli besviken. Oavsett så är det ju för att få tävla som jag lägger ner så mycket tid på träningen så när jag är där så ska jag försöka njuta av att få göra det jag älskar mest. Men just nu känns det avlägset att tävla... Måste byta från tränings- till tävlingsmood. Men ska köra testrace på lördag så då lär jag fatta att det är allvar. Är mest inställd på det nu faktiskt, har blivit bra på att inte leva för mycket i framtiden! Åtminstone bättre...

Skriver mer när jag är i Östersund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0