Brutalaste tävlingen

Jag lyckades inte alls följa min plan idag. Jag ville gå ut kontrollerat och gasa på spurtvarvet. Och så ville jag skjuta stabilt. Så blev det inte. 

Jag var övertaggad och kunde inte hålla igen från start. Tyckte ändå inte jag gick mig stum och trött. Kände att återhämtningen var ganska bra. Skyttet började bra, en ganska lugn men stabil liggserie med fem träff. Drog dock en bom i första stå, kändes som en bra serie så ver inte vad som hände. Var tydligen en klar bom också, kändes som en träff. Knepigt. 

Men i andra ligg blev det hela tre bom. Värdelöst. Hamnade högt, har flera troliga anledningar till det men inget som jag tänkte på under serien. Så det var riktigt tråkigt. Och efter det kändes det som jag stod still i spåret. 

Det har snöat konstant hela dagen och det blev tyngre och tyngre före, mer och mer snö att kliva igenom. Och riktigt tungfört. Tror jag hade en åktid på 58 minuter idag. Och även fast min form är svåranalyserad (har ju inte åkt jättefort tidigare under säsongen men är ganska säker på att formen blir stadigt bättre) så tror jag mest den långa åktiden berodde på föret. 

Det var då den mest brutala skidskyttetävlingen jag kört! 

Just det, sköt fullt i sista stå förresten. Trodde jag gick en match om andraplatsen med L, som startade 30 före och jag åkt ganska jämnt med under loppet och som jag trodde också hade fyra bom. Så jag gjorde allt för att ta in på henne på spurtvarvet. Lyckades med det, inte tillräckligt mycket, men hon hade en bom mer så jag tog andraplatsen ändå. En godkänd start på Swecup-säsongen även om min prestation lämnar mer att önska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0