Fullt

Igår var det tävling på hemmaplan, GDV cup i Hemus. För några år sedan så slog vi ihop junior och seniorklasserna till en klass på GDV cup då det var så få i varje klass. Det plus penningpriser har gjort GDV cup mer och mer populär och igår var vi 20 tjejer till start i junior/senior-klassen. Så kul!! 

Det var en väldigt rolig bana vi körde också (2km) så det var kul att köra. Eftersom det var en kort sprint med varierad terräng så var jag väldigt offensiv och hoppades att kunna återhämta mig nedför varje gång. Jag kände att jag inte riktigt orkade hålla trycket alla varv, men första och sista varvet var bra! 

Jag beställde ju fullt skytte på hemmaplan efter den försmädliga bommen i Östersund och det lyckades jag med! Det var inte alls lika offensivt skytte som för en vecka sen men det viktigaste för mig igår var att skotten satt. Jag fick andas två gånger mellan varje skott de åtta första skotten då jag var ansträngd och jag siktade kanske lite längre än vanligt i stå för att känna att jag hade kontroll. Säkra träffar helt enkelt. Trots det så kan det ha varit kant in på de två sista skotten (i ligg resp stå) men det var ingen som kollade i kikaren så det kan också ha varit säkra träffar det också. 

Det blev en tredjeplats efter två starka IBU-tjejer vilket jag är nöjd med. Hade önskat att jag åkte lite fortare (var lite närmare) men mina förutsättningar tillät inte det igår. Ser fram emot en ny vecka med en del träning innan jag släpper upp mot en bättre känsla och förhoppningsvis en formtopp till Swecuperna i Sollefteå och Torsby i mitten på januari. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0