Nullerklubben

Det är "landsdelsmesterskapshelg" i Norge och Trondheim som tillhör region Midt hade sitt LM på Knyken. Distans igår och sprint idag. Jag körde bara idag och det var riktigt kul!

Var faktiskt sjukt nervös innan. Gick som in i min tävlingsbubbla redan vid frukosten trots att jag inte startade förrän 13:37. Sen höll jag mig i bubblan. Jag var fåordig, taggad, lugn och glad. Åt en tidig lunch innan vi åkte de drygt fyra milen till Knyken. Hade en väldigt stabil inskjutning. Fick jobba med nästan varje skott men kändes stabilt. Låg där jag ville ligga i ligg och hade bra träffar i stå. 

Hann in och se sista skjutningen på OS-masstarten mellan inskjutning och uppvärmning och den ljudvolymen när Trønder-sonen Svendsen träffade sista skottet... Skrek själv så jag hörde inte helt, men... 

Hade en stabil uppvärmning. Kändes inte toppen men stabilt. Samtalade med mig själv och höll mig kvar i min bubbla. Saker och ting flöt på. 

Starten gick och jag åkte på. Det är en lång nedförsbacke ut från stadion följt av en lång, varierat kuperad uppförsbacke. Öppnade offensivt men kontrollerat och hade en okej känsla. Ganska bra liksom. Några småbackar in mot stadion efter en nedförsbacke där jag höll igen lite för att kunna skjuta bra. Hade varit lite skakigt i ligg på inskjutningen. Kändes ganska bra i skyttet, men fick jobba med varje skott. En del tankar susade förbi också, funderade bland annat på vem som la sig på banan bredvid. Men jag lyckades fokusera på alla skott och skjuta fullt. Bra! När man skjuter fullt går det fort ut från stadion... I botten av backen blev jag omåkt av Jenny, så då insåg jag att jag inte åkte så fort som jag hoppades på. Kunde inte gå med henne men annars kändes långbacken ganska kort faktiskt. Så det var en skön känsla. På väg in till stå insåg jag att jag hade ingen plan om vart jag skulle skjuta stå. Man gled ganska långt in på skjutvallen så kunde inte ta en tidig bana, som jag brukar. 24:an såg ut att vara den första jag kunde glida in på, men 23:an var det färre bom på, så jag tog den (gillar inte när det är svarta bommar vid sidan av pricken, ibland blir pricken då större än vad den är och siktbilden blir fel). Kändes helt sjukt bra i stående, tog lite extra tid till första skottet men sen gick det snabbt. Hann tänka att jag sköt snabbt och att jag verkligen ville träffa sista skottet (igår sköt jag 9 raka och bommade sista på de fyra sista serierna!) Fokuserade på varje skott och träffade alla. Årets första nollskytte! Så underbart! Även första gången jag sköt fullt utanför Sverige och jag belönades med ett "nullerklubb-diplom". Riktigt nöjd! 

Sen gjorde jag ändå ett bra spurtvarv, tappade mycket mindre mot Jenny än de två första varven och behöll min andraplats i mål, kroppen svarade faktiskt väldigt bra på spurtvarvet, så det var skönt. Önskar förstås att det går lite fortare, men jag vet att Jenny håller en väldigt hög nivå och gjorde ändå bra annars. Väldigt nöjd med min rangetime i stå bland annat. Hade bäst rangetime i min klass och då var vi tre som sköt fullt. Bra nivå! Verkligen otroligt härligt att få skjuta fullt idag. Det var verkligen efterlängtat! Skjutit 9 och 19 så många gånger i år. Kan jag få in 20 innan säsongen är slut? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0