Lägermånaden

Det är svårt att tro att det snart är vinter när man ligger och svettas i en solstol. Men det är faktiskt så att om lite mer än en vecka åker jag på första snölägret. Precis som ifjol så kör jag sista barmarkslägret på Mallorca. Här är det fantastiska träningsförhållanden i oktober när Norden kan blanda och ge mellan fina dagar och dagar med regn, frost eller snö. 

Jag är halvvägs in i lägret här och har idag en otroligt välbehövlig vilodag. Vi har kört två hårda pass i bergen och jag blev rejält sliten redan av det första. Det kändes dock otroligt bra när jag körde det. Så det känns som jag ligger i bra fas inför slutspurten mot säsongen. Ser fram emot tre träningsdagar till här i värmen innan jag ska hem till Sverige och ha en vilovecka innan jag går på snö. 

Precis som ifjol blir det många dagar på snö och i år blir alla i Idre. Vi ska även ha vår säsongspremiär där, 10-11 november. Det blir spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0