Favorit i repris

För exakt ett år sedan körde jag GDV cup sprint i Dala-Järna med skjutresultatet 0-1 och placering 1. Jag ville ju inte vara sämre idag! 
 
Jag hade en plan för loppet om att öppna kontrollerat på de två första varven, skjuta bra och sedan maxa på sista varvet. Jag vet inte helt om jag lyckades, jag tror jag öppnade hårdare än planerat. Kände ganska snabbt att kroppen inte var 100% på topp. Men jag lyckades med min plan att maxa på spurtvarvet och där svarade kroppen helt okej ändå. Enligt pappas mellantider så stämmer mitt lopp med min plan, alltså att jag öppnade kontrollerat (och var lite efter) men åkte snabbast på sista varvet. Tappade en del tid på ståskyttet också när jag repeterade dåligt och fick pilla ut ett skott och sedan plocka ett extraskott. Men nöjd med skyttet annars, hade en kant ut på första skottet i stå bara, kände att jag var lite tidig men att den inte kunde vara långt borta och det var den heller inte då luckan hade varit på väg upp... Kände mig offensiv i ligg och var säkert offensiv i stå också när jag bommade första skottet på väg in i pricken...
 
Men det blev alltså en favorit i repris med 0-1 i skytte och jag lyckades vinna även idag. Så det var kul! Säsongens första seger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0