Sprint i Meråker

Jag tror att dagens sprint i Meråker var ytterligare ett steg i rätt riktning den här säsongen. Jag upplevde inte att decemberformen har tagit över min kropp, men jag är samtidigt lite nedtränad. Så jag hoppas att en vecka med minimalt med träning ska göra att decemberformen kommer på riktigt!

Men det var kul att få stå på pallen! Och det är alltid bra med 90% träff. Men jag är inte van att skjuta bättre i ligg än i stå, så besviken över att dagens bom kom i stående. Jag jobbade verkligen in skotten i vinden i ligg, en långsam serie. Det är i alla fall inget jag brukar hålla på med i stå, långsamma serier alltså. En tidig bom (klockan fem) som hade varit träff om jag skjutit på nolläget. Men jag skruvade ner ett knäpp på inskjutningen. Jag gillar att ligga lite lågt för jag höjer mig på tävling. Men hade jag skjutit på nolläget kanske jag hade bommat i ligg istället? Så jag får vara nöjd med att jag hade 90% träff idag, nu ligger på 90% totalt i ligg i vinter. Och så får jag träffa mer i stående senare, det brukar ju vara min styrka. 

Åkmässigt var det "ok" idag. Ett steg i rätt riktning, men inte där jag vill vara. Det gick sjukt tungt i snöfallet idag också, så tror det skilde en del i glid. Det var ju ingen viktig tävling så jag la inte in någon stor insats i mina skidor, medan andra eventuellt har gjort det. Men det var nog lätt att valla fel idag också, och det gjorde jag i alla fall inte. Skidorna gick relativt bra. 

Det var i alla fall väldigt kul att tävla idag! Det är såklart alltid roligare när kroppen svarar som man vill, men idag var det kul att känna att spurtvarvs-Anna kom fram precis när hon ska komma fram. Det svarade bra sista biten och det är alltid en härlig känsla. Nu ska jag bara få till att det svarar bra i mitten av loppen också. För i starten, mot slutet och på skjutvallen fungerar det som oftast väldigt bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0