A3+

Idag tog jag mig ännu en gång till Älvdalen för att träna. Värmen har tagit hårt på snön och nu finns det "bara" konstsnön kvar. Men så länge de pistar så är det otroligt fint! Igår hade de inte pistat, då var det isbana... 
 
Intervaller A3+ stod på schemat idag. 4x6minuter. Inte så länge, men jobbigt för det! Jag var riktigt stum redan från start men tyckte det gick bättre och bättre. Banan jag körde trodde jag skulle ta 6 minuter, men det gick så dåligt att det tog hela 7 minuter, och då "genade" jag in på skjutvallen, istället för att åka runt stadion och in. Men jag kände att det fick vara mitt straff för att jag var i så dåligt slag, så jag körde samma bana och det gick bättre och bättre! Sista intervallen var på 6,35. Så det var skönt, att jag verkligen orkade kämpa på slutet. Det orkade jag verkligen inte i början... Ingen kul känsla men samtidigt så har jag med mig ganska mycket träning senaste två veckorna. Ska lätta på träningen med start redan imorgon så då ska nog formen infinna sig till nästa helgs tävlingar.
 
Bra skytte också! På intervallerna sköt jag 0120 (LSLS) och på nedvärmingen 0101. Inte lika bra som igår då jag bara hade en bom på 40 skott, men jag är nöjd! 
 
Och ja, på tal om tävlingar... De har ställt in DV cupen i Lima på söndag, tyvärr!! Känns så jäkla trist att inte få tävla, har längtat efter tävling alldeles för länge nu!!! Och nästa helgs tävlingar i Lima är också i farozonen... Men om det inte blir tävlingar i Lima då så kommer jag åka till Norge och köra Norgecup. Så oavsett så kommer jag tävla om en dryg vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0