Hårt intervallpass

Idag stod intervaller på schemat. A3+ 4x4min plus kortare maxinsatser. Fick sparring av Mona så blev riktigt fartfyllda, tuffa intervaller! Jag tyckte det kändes bra, men inte 100. Blir jäkligt stum alltså... Både i ben och armar! Men farten under skidorna är det inget fel på. Vi höll hyfsat jämn fart alla fyra varven, det var jobbigt men 16 minuter är inte särskilt lång tid så det var inga problem att orka.
 
De kortare maxinsatserna var också jobbiga, och även fast det var ännu kortare tid så var det fan jobbigt att orka hela vägen... 20 sek maxinsats, 10 sek vila. Åtta st såna, totalt 4 minuter. Vi började köra 4st på platten, och då kändes det riktigt bra! Ångrade lite mitt förslag om att köra de sista 4 uppför, men på 10 sek vila hinner man inte ångra sig... Så det var bara att gå över och kötta tvåans växel - och jäklar var jobbiga de 20 sekunderna var då!! Men när det var över var det heeeelt underbart! 
 
Helt okej skytte. På uppvärmningen sköt jag 1000 så det var ju jättebra! Sen tappade jag koncentrationen till serierna jag sköt i kombination med intervallerna, tyvärr. Bra i ligg men sen vet jag inte vad jag tänkte när jag sköt. Jag tänkte inte rätt i alla fall. Och då blir det bom. 0112 blev resultatet så även idag är jag en bom från 90%. Det är ju inte dåligt, men inte så bra som jag skulle vilja. Men jag vet att jag kan skjuta. Det är bara så mycket som måste stämma. Det är det som är svårt i skidskytte, men samtidigt är det tjusningen! 
 
Jag fick bra svar idag. Det här var nog precis vad jag behövde för att kunna komma i form till helgen. Vore såå skönt att känna sig pigg på tävlingarna i Idre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0