Östersund

Väldigt skönt att idag bara ha 4 minuter i bil till stadion efter två veckor med mycket bilåkning för att leta snö. 
 
Förhållandena på stadion i Östersund är väldigt bra, måste jag säga! Konstsnön håller, även om den kanske inte är vit överallt. Den slingan mäter 4km. Och även 3km-slingan är åkbar, tror jag. Senast jag var här låg det lite träd i vägen, men snö låg det där i alla fall...dock inte pistad. Så mycket snö ligger det inte. Men ändå! 7km - det är mycket jämfört med vad jag åkt på senaste veckorna. Okej att Grönklitt hade 3 mil, men de har ingen skjutvall! 
 
Dagens träning var A1 skate komb med impulser. Siktade på 2 timmar men hunger och trötthet gjorde att klockan stannade på 1,45, som det egentligen stod på programmet. Men har förlorat lite tid på andra pass i veckan så tänkte ta ikapp lite... 
 
Kändes bra i kroppen. Var pigg på impulserna. Och bra skytte. Precis under 90%. 3 bom i ligg och 4 bom i stå på 60 skott. Gjorde bort mig i sista stå när jag på första skottet inte alls var med och ryckte till en bom som nästan träffade pricken bredvid den jag siktade på... Annars hade det varit 90% i stå och 90% totalt. Men jag är nöjd ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0