10km fritt

Idag ställde jag mig på startlinjen utan gevär på ryggen. (Kändes jättekonstigt!!) 10 km fritt stod på programmet. 

Jag kan inte fatta att det är sån otroligt stor skillnad på att åka 5x2km och 2x5km. När jag kör 10km skidskytte tycker jag det är kort men 10km längd är så otroligt jobbigt!!! 

Tyckte första 3km gick bra, kändes som jag hade jättebra teknik och hade bra tryck i benen. Sen gick det nedför och jag fick först ont i ryggen, sen håll i sidan. Och andra gången upp till toppen var en ren plåga. Sista 3km var det ganska mycket nedför men de gånger jag kunde trycka på, tryckte jag på rejält! Och då fick jag verkligen smaka på mjölksyra och uppnådde mitt mål: att köra på även fast kroppen sa ifrån! 

Efter målgång kunde jag konstatera en snittpuls under loppet på 190 och maxpuls 195, så ett otroligt bra träningspass! 31 jobbiga minuter som förhoppningsvis ger bättre resultat i skidskytte-spåren framöver! 

För någon längdåkare har jag aldrig varit. Det här var mitt bästa lopp på 10km fritt, och det är så jäkla dåligt ändå! Jag har inte sett resultatlistan själv (för dåligt internet) men pappa läste upp och det var inte roligt att höra. Jag valde sport tidigt och jag valde rätt. Att kombinera skidåkning med skytte, det är något jag bemästrar. Men nog är det tydligt att jag behöver förbättra mig i spåret!!

Imorgon är det sprint skate. Något som jag troligtvis är mycket bättre på än 10km skate. Jag har bara åkt en skate-sprint sen jag var ungdom, men då körde jag jäkligt bra! Så nog har jag vissa förhoppningar imorgon... Största förhoppningen är i alla fall att det ska vara riktigt kul!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0