Intervaller

Det blev intervaller här i Ramundberget i kombination med skytte på förmiddagen! Ett bra pass, även om spåren kanske inte var de bästa. Det har inte kommit mer snö och de hade inte dragit ens med skoter till dagen, så våra klassiska spår från igår eftermiddag var kvar och det var väldigt lätt att fastna i dem. Mycket träning för balansen och fotlederna, ovanpå det tuffa intervallpass vi genomförde. 

Vi körde liknande upplägg som när vi var här i somras, åkte en intervall bort, en intervall tillbaka in på skjutvallen, sköt två serier och samma sak igen! 8x4 minuter A3 och alltså 8 skjutningar. Uppvärmningen hade innehållit fyra serier på papp. 

Jag kände mig ganska pigg i kroppen, men hade lite problem med underlaget. Tekniken blev värdelös eftersom man inte vågade glida ut i rädsla av att fastna i ett spår. De sex första intervallerna var bra, sen hade jag en rejäl svacka. Tyckte ändå att sista intervallen gick helt okej, men känslan av att det finns mycket att jobba på uthållighetsmässigt finns kvar. Förhoppningvis kommer det under vintern. 

Skyttet var godkänt men inte bra. Jag känner att jag är koncentrerad, tänker rätt och är stabil, men ändå så ramlar inte alla prickarna. Men jag är inte orolig. Jag har skjutit ca 85% tre pass i rad, överlag tror jag det är ganska jämnt ligg/stå också, och det är ju det jag har som mål på tävlingarna i vinter. Jag vill alltid skjuta 100% och är nöjd med 90% och där är jag ju inte. Men om jag kan hålla den här nivån på tävlingarna så kommer jag ju vara nöjd. Men man vill ju helst ha lite marginal... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0