Sprintpremiären

Säsongspremiären är avklarad! Känns så jäkla härligt! Jag kan liksom inte vara annat än glad, för det här är det jag väntar på hela året, det jag tränar för och det jag älskar att göra! 
 
Jag gjorde en bra inskjutning och en bra uppvärmning. Jag hade väldigt hög puls på uppvärmningen så fick tvinga mig själv att åka riktigt sakta för att spara krafterna. 
 
Men så mycket kraft i åkningen hade jag inte tyvärr... Första varvet var segt, andra varvet kom jag igång lite och sista varvet orkade jag inte spurta. Ungefär exakt så kändes åkningen. Så jag hoppas verkligen på bättre åkning imorgon! 
 
Skyttet var däremot riktigt bra! Bommade sista skottet i ligg, det var lite onödigt...började tänka fel, tänkte att jag skulle tänka rätt men hann skjuta innan jag hann tänka rätt igen. Stående var jobbigt. Det var väldigt byiga vindar hela dagen, jag hade nog ganska mycket tur med vindarna, för i ligg skruvade jag tillbaka till noll och sköt bra träffar. Och i stående var det ganska skakigt men jag tror det berodde mer på att jag skakade i kroppen än att det blåste. Men jag hade ingen koll på vindarna när jag sköt stå. Jag vet bara att jag fick jobba med att ha kontroll på mina rörelser och på att tänka rätt. Och det lyckades jag helt och fullt med och det blev fullt hus!!! 1-0 i premiären, känns sjukt bra! 
 
Ska ta med mig självförtroendet i skyttet till morgondagens masstart. Och hoppas på att benen känns mycket piggare, för jag vet att jag kan åka mycket bättre än vad jag visade idag! Jag gillar masstart också, man-mot-man-situationen är rolig (om man klarar det bra). Det är SM-status också, så det blir riktigt spännande tävlingar!!
 
Resultat damer sprint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0