Vinter

Det är riktig vinter i Ramundberget! Det började snöa på vägen hit igår och sen dess har det typ inte slutat! Helt underbart! Verkligen snö-läger på riktigt!!

Vi började lägret imorse med ett skate-pass på konstsnön i Bruksvallarna. En väldigt fin 3km-slinga, bra med snö och bra kuperat. 

Intensiteten var A1-A2 och mycket fokus låg på teknik. Första varvet var bland det värsta jag gjort i teknik-väg...kan inte minnas att det nånsin varit så svårt att gå på snö... Men det kanske är för att jag blivit extremt teknik-medveten senaste åren. Eller ja, snarare medveten om att min teknik faktiskt är bristfällig. 

Men redan på andra varvet kändes det mycket bättre! Och fick en riktigt bra teknik-stund med Jonas i slutet på passet. Vi hann inte med allt innan plattan protesterade mot den blöta snö som föll, men fick med mig några nycklar att jobba med. Och så kommer det fler pass under lägret!

Nästa pass är redan i eftermiddag, då vi kommer att åka på natursnön här i Ramundberget och komba! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0