-

Äckligt jobbigt

Det känns verkligen att vi har börjat köra mer fart nu när säsongen närmar sig! Om intervallerna i lördags var jobbiga så var dagens intervaller snäppet värre! Aldrig varit så illamående på ett träningspass, och aldrig så tidigt in i passet! (Tur jag har sån jäkla ämnesomsättning att magen är tom på innehåll när kräkreflexerna går igång...)
 
Maxintervaller skate komb! 5x6minuter stod det på programmet men de banor vi körde på de fyra första intervallerna tog ca 5,15. Det var Mona och jag som sparrade, riktigt bra motstånd alltså! Vi började med två gånger i velodromen och vände bakvägen ner i omega och ner på stadion. De två kändes bra och jag drog (Mattias säger alltid: "den som är starkast får dra"). Intervall nr 3 och 4 körde vi Rickards väg, samma som vi kör på racen och den "vanliga" 6minutersbanan. Som idag tog 5,15. Skönt att se att man blir bättre! Jag kände redan i början på tredje intervallen att kroppen inte var lika pigg längre och jag tappade mer och mer på Mona på de två intervallerna. Sista intervallen hade vi inget skytte på, så då körde vi velodromen och upp upp upp tills klockan visade 6 minuter. Då fick jag 10 sekunders försprång på Mona, just för att sparringen skulle bli så bra som möjligt! Jag höll undan nästan hela världscup-backen men när hon väl kom ikapp hade jag ingenting att säga till om, hon bara flög förbi och jag var så stum i hela kroppen! 
 
Ett riktigt bra mjölksyra-pass var det! Det kändes i hela kroppen att jag tog i vilket betyder riktigt bra träning! Att jag redan på tredje intervallen började må illa är kanske också ett tecken på att träningen var bra och mjölksyran sprutade tidigt. Som vanligt så är jag den som "nästan spyr på träning", men det är helt okej för min del faktiskt.
 
Skyttet var okej, ganska bra. Slutade på precis under 90% efter 19 träff på nedvärmningen. Jag känner att jag har skyttet i mig men att det behövs 100% koncentration för att få 100% träff. Alltså ska jag jobba mer på koncentrationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0