Jobbigt värre

Dagens förmiddagspass var stakintervaller och skytte. Riktigt jobbiga intervaller! Sparrade med Mona, vilket gjorde det ännu mer jobbigt! Upplägget var som följande, 5min+3min+1min+6(30-30). Lite längre vila och sen tvärt om: 6(30-30)+1min+3min+5min. Helt sjukt jobbigt var det! Det var lite svårt att hitta tillfällen att komba på, men jag lyckades ganska bra med det. Dock misslyckades jag totalt med fokusering och att faktiskt träffa, men det är en annan femma. 
 
Jag kände mig hyfsat pigg och på platten gick stakningen väldigt bra! Men så fort det började gå uppför så tappade jag både teknik och kraft. Vi körde de korta intervallerna på stadion och de längre intervallerna upp för första backen. Så det blev på de korta intervallerna som jag kombade. Och ju kortare intervall, desto kortare vila. Så det fanns inte mycket tid att tänka på vad jag skulle göra och vad jag gjorde på skjutvallen, det var bara att vara så effektiv som möjligt. Vilket gjorde att jag glömde bort att fokusera. Och skyttet var bedrövligt. Tråkigt men sant.
 
Har blivit rätt mycket skytte den här veckan, idag var femte dagen på raken som jag har skjutit/kombat med mycket fart och många skott. Så jag tror jag skulle behöva chilla lite på den fronten. Det blir bara imorgon för på måndag är det intervaller igen, hehe. Men ändå. Tror huvudet behöver lite vila.
 
Ett riktigt bra stakpass blev det i alla fall, mycket mjölksyra som forsade genom armarna och kroppen. Ibland är det nästan så att korta intervallpass är jobbigare än långa. Idag var ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0