Stavgångsintervaller

NU har jag kört mitt första intensiva pass! Så jäkla gött!!! Det blev stavgångsintervaller i Gustavsbergsbacken på Frösön på morgonen. Ett riktigt skönt och bra pass med bästa skidskytteuniversitetet! Bra uppslutning på folk var det också, så man hade sparring hela tiden, antingen någon som man siktade in sig på hälarna på eller någon som jagade i ryggen, bra träning!!
 
Sen att det kändes över förväntan är ju också så jäkla skönt!! Jag har lite upp- och ner-dagsform men idag var den bra! Det var såklart sjukt jobbigt och även om det gick långsammare och långsammare för varje gång jag gick uppför backen så tror jag att jag hade bra fart ändå. 
 
Planen var 6x5minuter stavgång och sedan 15 st 15-15 sprättande skidgång. Jag hade hög puls redan från början och fick till en hel del minuter i A3+-zonen redan på stavgången, så i samråd med Jonas så avstod jag 15-15, eftersom det är ganska tuff träning, på gränsen till max, och kanske inte det bästa att köra första intensiva passet efter sjukdom. Så för mig blev det 7 gånger upp för backen, runt 5 minuter tog det. 
 
Lite skönt att veta att jag idag startade längre ner i backen och ändå hade (minst) lika bra tider som förra året, när jag startade längre upp i backen. Träning ger resultat!
 
På eftermiddagen blev det ett styrkepass följt av en halvtimmes trampande på motionscykel. Imorgon ska jag springa igen men efter det hoppas vi på att snön och isen regnar bort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0