Uppskjutet...igen

Jag fick en chock när jag kollade på termometern imorse. Klockan sju stod den på 9 plusgrader!! Tittade ut på en regnig gata och konstaterade att snön var smält. Så jag började förbereda mig på race, men när jag satt och åt frukost kom beskedet att racet var flyttat (igen) tills imorgon! 
 
Det kändes ganska skönt faktiskt, för jag missade totalt att ladda inför racet igår kväll, då det fortfarande var ganska kallt och snöblandat. T.ex så åt jag en dålig middag (ikväll blir det pasta!) och jag var för trött för att torrträna. Hoppas jag är piggare ikväll, så jag orkar!
 
Jag är i alla fall övertygad om att det kommer bli race imorgon, för det var inte mycket snö kvar på rullskidbana när jag tränade där och bara under de två timmarna så smälte det rejält! 
 
Så det blev lugnare träning idag, 2 timmar skate med impulser och skytte. Och kroppen var nog redo för race, men kanske inte huvudet. För under första varvet runt stadion (det var bara där som det var helt fritt från snö) så kände jag nån konstig känsla i kroppen, det gick fort! Det gick även riktigt fort när jag körde impulser. Kändes väldigt bra! Så hoppas på en liknande känsla imorgon, men helst med lite mindre träningvärk... 
 
Hyfsat bra skytte också, lite besviken på ståskyttet bara, blev 6 ettor. Tråkigt, men inte dåligt. Totalt 8 bom på 12 serier. Helt OK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0