SM-sprint

Hade en lycklig känsla i kroppen när jag stod på startlinjen. Jag hade en plan och jag  gjorde mitt bästa för att genomföra den. Lite seg på första varvet men jag fick positiva tider så det kändes bra. 
 
Första skyttet. Det blåste. Jag skruvade, men bara två knäpp. Tänkte att det skulle nog inte ta så mycket. Träffade första skottet och var offensiv. Ryckte iväg andra som blev en bom. Bommade även tredje. Här borde jag ha snannat upp och skruvat två till knäpp, men det tänkte jag inte på då. Det blev en träff på fjärde skottet men en tredje bom på sista. Hela serien låg klockan fyra, två knappa bommar, så hade jag skruvat fyra knäpp hade jag haft två ytterligare träff. Men jag gjorde min bedömning och den var felaktig. Bara att dra lärdom av.
 
Andra varvet kändes bättre. Jag fortsatte att följa min plan. Skjuter man tre bom så är man ganska långt efter i tid, tyvärr. Men jag kämpade. 
 
Bra känsla i stå. Bra fokus. Offensiv, bra tajming. Träffar fyra första, skjuter ett skott som hade varit träff ifall jag hade efterriktat en halv sekund ytterligare. Men det blev en bom, jag var redan ute på spåret. Fyra bom totalt. Det är alldeles för mycket.
 
Gör ett ganska bra spurtvarv. Är inte 100% motiverad. Gör inte riktigt som jag planerat. Tappar huvudet. Det som skulle vara mitt verktyg idag. 
 
Trött som satan i mål. Inser att de flesta kommer in på placeringar bättre än mig. Skakar på huvudet åt det, bryr mig inte så mycket. Tiden i jakten är det viktiga. Klockan tickar ganska långt men det som är positivt är att för två veckor sedan så var jag sååå mycket längre bakom i åktid. Så jag måste ändå vara nöjd med min åkning idag. Det var skyttet som inte funkade.
 
Om jag går in i historiken så kan jag berätta att de två senaste (J)SM-sprintarna jag kört så har jag skjutit 3 resp 5 bom, startat en bit efter i jaktstarten men gjort två grymma jaktstartslopp med 3 resp 3 bom och kört upp mig till medalj två år i rad. Eller ja, har medalj från de fyra senaste (J)SM-jaktstarterna. Så jag har inte gett upp hoppet om att det kan bli en rolig helg trots en tråkig start. Jag har börjat ladda för morgondagen och då ska jag göra det mycket bättre på skjutvallen!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0