Allting gick fel...

Kvällstävling i Lima idag. GDV cup. Typ supersprint masstart. Fast tydligen inte riktig supersprint med extraskott. 5x0,6km, LLSS. 

Problemen började redan i starten då det blev trångt och jag åkte av min andra stav på två veckor. Behövde dock inte benskatea lika länge idag innan jag fick en ny stav så kunde va med täten in till första skyttet. Sköt offensivt, för offensivt. 2 varv i rundan där jag även lyckades ramla. Jaga jaga jaga. Skyttet fortsatte på samma sätt, för offensivt och två rundor per varv. Värdelöst. Hade dock bra känsla i stå och 4 kant ut. Pricken är så pass stor att jag borde ha träffat, men alltid skönare i efterhand att höra att man sköt kant ut istället för grov bom. Nej, ingen bra dag på vallen. 

Däremot kändes åkningen bra! Vi åkte ju bara 3 km men hade bra tryck, benen svarade på kommando och när jag gick i mål var jag knappt trött. Bådar gott. 

Jag glömmer och går vidare. Brukar man inte säga att ett dåligt genrep ger en bra premiär? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0