100% i stå

Idag körde jag korta maxintervaller på förmiddagen. 4x4 minuter, skate komb. Åkningen kändes sådär... Jag var inte så pigg. Körde upp för en av de tuffaste backarna, den går direkt från stadion rätt upp på toppen och sen körde Arctura-backen på väg ner på stadion igen. Och på toppen av den tuffa backen så brantar det på rejält, där var jag TOKSTUM alla varv, det var knappt så jag tog mig över krönet. Fick lite sparring på sista varvet, det var enda gången jag gick upp på A3+ i puls. Jag känner mig ganska stark ändå, men inte samma känsla som många av de intervallpass jag kört tidigare i vinter. Men då har ju istället alla tävlingar gått dåligt, så kanske ska hoppas på tvärt om den här veckan!?
 
Skyttet var däremot riktigt bra! Jag hade bara 3 bom på 40 skott och alla kom i ligg. Två av dem kom dessutom i samma liggserie, den sista. Så det var inte efter en intervall, körde LLSS som vanligt och varannan serie intervall, varannan lugnt varv. Men jag började redan där fundera på hur många nollor i rad jag kunde skjuta, om jag skulle få guldstjärna osv. Så fokuseringen sviktade, samtidigt som vinden gjorde lite mer än vad jag trodde, blev två bom klockan tio. Men 100% i stå - riktigt bra! Och även sista ståserierna var jag medveten om att jag sköt för guldstjärna, men då klarade jag av den mentala pressen och satte skotten, även om det kändes som att det var någon kant in. 
 
Jag tar med mig skyttet och hoppas att det var det här passet som behövdes för att få till en formtopp till helgens Swecup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0