Klassiskt

Efter en välbehövlig vilodag igår spände jag idag på mig de klassiska skidorna för ett lite längre pass. Började med skytte, 12 serier runt vallen. Det började väldigt bra med 19 träff på de första 20 skotten, sen kände jag av vinden lite mer och det blev väldigt många fler bom. Slutade till och med under 80% efter alldeles för många tvåor i stå. Det var fotografering så jag körde i landslagskläderna. Första gången jag testade Adidas-handskar och -glasögon så det var lite ovant. Jag ska inte skylla bommarna på handskarna, men det är tydligt att man lär träna med samma kläder som man tävlar i. Nu har jag ju inte fått tävla i Sverige-kläderna något i år, men förhoppningsvis kommer jag göra det i framtiden. 
 
Efter jag skjutit klart drog jag iväg på en lite längre tur och höll ut passet över två timmar. Men det var ingen bra känsla i åkningen, jag blev ganska sliten efter helgen, även om jag gått på ganska mycket endorfiner efter söndagens tävling. Men kroppen är sliten och det kändes idag. 
 
Imorgon står intervaller på schemat och då hoppas jag att kroppen har återhämtat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0